Kazalište
‘Ostavio je dubok i blistav trag…‘: Veliki hrvatski redatelj imao je samo 33 godine kad je preminuo. Sad mu spremaju divnu posvetu
17.02.2025.
‘Ostavio je dubok i blistav trag…‘: Veliki hrvatski redatelj imao je samo 33 godine kad je preminuo. Sad mu spremaju divnu posvetu
U 33 godine života i nepunih osam godina stvaranja, Igor Vuk Torbica iscrtao je posve osobene i umnogome jedinstvene koordinate kazališne poetike na ovim prostorima. Njegovih 14 profesionalnih predstava u kazališnim kućama diljem regije – od Zrenjanina do Kranja, od Rijeke do Bitole, preko Zagreba, Beograda, Ljubljane, Novog Sada, Sombora i Pirota – redom su predstavljale događaj. Uzbuđivale su i iznenađivale, čak i izazivale kontroverzu, osvojile mnoštvo nagrada, neke od njih postale referentnim točkama u novijoj povijesti teatra, a zapravo su sve bile etape Igorovog dubokog istraživanja i propitivanja novih pogleda na ovaj medij i umijeće kazališne režije koju je on zvao oblikovanjem vremena.
Prije četiri godine, 16. lipnja 2020., Igorov život tragično se ugasio. Njegov opus zaključen je prije svakog pojmljivog i dopustivog vremena. Osupnuti njegovim odlaskom, suradnici, prijatelji, čak i kazališne institucije koje su ugošćavale Igorove predstave, bili su suglasni u jednom – za stvaraoca i čovjeka poput Igora, klasična komemoracija nije bila opcija. Međutim, pandemija i opetovani lockdowni zaustavili su realizaciju bilo kakvog drugog oblika obilježavanja njegovog odlaska. U međuvremenu, Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu ustanovilo je 2022. godišnju manifestaciju pod nazivom “Igorovi dani”, na kojoj se prikazuju Igorove još uvijek živuće predstave, a od 2023. godine vode se i tematski razgovori te prikazuju snimci ugašenih predstava.
Igor Vuk Torbica
Ranko Suvar/CROPIX
No hrvatsko glumište još se ni na koji način nije oprostilo od Igora, premda je on u njemu ostavio dubok i blistav trag. Zagrebački kazališni univerzum resili su “Hinkemann” i “Tit Andronik” u ZKM-u te “Priče iz Bečke šume” u Gavelli, dok je u riječkom HNK Ivana Pl. Zajca igrao “Mizantrop”. Njegove hrvatske predstave dobile su više od 20 nagrada na najznačajnijim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu te bile na brojnim gostovanjima. Nažalost, nijedna od njih više nije na repertoaru. Stoga se rodila ideja o jednokratnoj manifestaciji posvećenoj gostovanju nekih od živućih Igorovih predstava, promišljanju njegovog djela i uspostavljanju aktivnog dijaloga s njim.
“Kazalište je najprolaznija umjetnost, jedino živa u trenutku svog odigravanja – slično životu. No mreža koju razapinjemo nije tu tek da lovi sjećanja i retrospektivne uvide. Želja nam je da, unutar tih nekoliko intenzivnih dana, trenjem djela, riječi, zvukova i slika, proizvedemo iskre koje će možda pasti na podatno polje mašte nekih mladih budućih kazališnih stvaralaca i rasplamsati njihov kreativni potencijal”, kaže Katarina Pejović.
PROGRAM
19. veljače 2025. Zagrebačko kazalište mladih, 18:00
• početak programa Oblikovanje vremena: kazalište Igora Vuka Torbice, druženje s predstavnicima medija i poklonicima Igorove kazališne estetike
• Dvorana Istra 19:00/projekcija snimke predstave “Hinkemann”/ulaz slobodan
28. veljače 2025. Satiričko kazalište Kerempuh, 20:00
• Otvaranje manifestacije Oblikovanje vremena: kazalište Igora Vuka Torbice
• “Don Juan” – Narodno pozorište Toša Jovanović, Zrenjanin, Srbija
1. ožujka 2025., Dramsko kazalište Gavella
• Mala Gavella, 18:00
• “Izglobljeno vrijeme”: zvučno-vizualni slučaj – Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz/Video: Katarina Pejović
• Velika dvorana, 19:30
• “Priče iz Bečke šume”, snimka predstave Dramskog kazališta Gavella
2. ožujka 2025., Zagrebačko kazalište mladih
• Dvorana Polanec, 17:30
• Tematski razgovor Kazališne strategije Igora Vuka Torbice: Oblikovanje vremena; Moderatorica: Katarina Pejović, dramaturginja, Zagreb; Sudionici: Rok Vevar, teatrolog, Ljubljana; Branko Hojnik, scenograf, Ljubljana; Hana Selimović, glumica, Beograd; Mia Melcher, glumica, Zagreb; Stanko Juzbašić, skladatelj, Zagreb;
• Dvorana Istra, 20.00
• “Tartuffe” – Srpsko narodno pozorište Novi Sad/Narodno pozorište Sombor
HINKEMANN (Ernst Toller/Igor Vuk Torbica), Zagrebačko kazalište mladih
Igor Vuk Torbica prvi put režira u Hrvatskoj kad u ZKM-u 2015. postavlja dramu “Hinkemann”, njemačkog književnika Ernsta Tollera, značajnog predstavnika njemačkog ekspresionizma, a u razdoblju između dva rata istaknutog antifašista čije se književno djelovanje ne može odvojiti od političkoga.
Četiri godine prošlo je od kraja Prvog svjetskog rata do nastanka drame o životu ratnog vojnog invalida, veterana kroz kojeg pisac prelama cijelu situaciju u društvu. U njoj se postavljaju ista pitanja kojima se i mi danas još uvijek bavimo – jesmo li mi ili nismo bili u tim ratovima? Jesu li se ti ratni pohodi, pobjede, zločini, pljačke i porazi dogodili u naše ime ili nisu? Što je odgovornost ovog društva prema svemu tome? Ima li je? Je li moguće govoriti o zločinima, a da se ne spominju i ne zloupotrebljavaju žrtve? Računaju li se ovdje samo “naše” žrtve ili i žrtve i zločini? Što su to “naše” žrtve? Što je ovo društvo napravilo za njih? Jesu li one “naše” uvijek ili samo kad treba skrenuti razgovor s teme “naših” zločina na “njihove” zločine?
Predstava ‘Hinkemann‘
Niksa Duper/CROPIX
“Hinkemann” je 2016. dobio Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju dramsku predstavu u cjelini, a Rakan Rushaidat nagrađen je za najbolju mušku ulogu. Predstava je 2016. proglašena najboljom i na 31. Gavellinim večerima, potom na 43. međunarodnom festivalu alternativnog i novog teatra INFANT u Novom Sadu te na 21. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu “Bez prevoda” u Užicu. Nagrade na Gavellinim večerima i na festivalu “Bez prevoda” dobili su i Igor Vuk Torbica te Ozren Grabarić, za režiju i najbolju mušku ulogu.
Nagrađeni su i u Rijeci 2017., na Međunarodnom festivalu Malih scena, na kojemu je “Hinkemann” proglašen najboljom predstavom u cjelini, a Rakan Rushaidat za naslovnu je ulogu dobio Nagradu Mediteran Novoga lista.
DON JUAN (Molière/ Igor Vuk Torbica), Narodno pozorište Toša Jovanović, Zrenjanin
Molièreov “Don Juan” djelo je koje nema jednoznačnih tumačenja. Ono je poput autorovog zaranjanja u vlastita proturječja, u unutarnje glasove u kojima su sadržani i dobro i zlo, nagon i moral. Možemo to vidjeti i na osnovi dva noseća lika ove drame, Don Juana i Zganarela. U njih, u ta dva znakovita “ja”, kao da je Molière razložio svoj karakter. Otuda i takva struktura i kompozicija ovog djela, puna žanrovskih poigravanja i grubog smjenjivanja komičnog i tragičnog. (…).
Don Juan i danas je moćan lik, sukobljen s okruženjem koje ga sputava, međutim, izgubljeniji je no ikad i u tom liku ostalo je malo čega romantičnog. On putuje kroz svijet, luta i bježi, ali ono što ga okružuje nadišlo ga je svojim besmislom, a bez bilo kakvog monolitnog i jasnog referentnog sistema vrijednosti protiv kojeg on ustaje, pokušavajući život učiniti posebnim i drugačijim od onoga koji mu je predodređen. Prokletstvo za njega ništa ne znači jer u svijetu koji je teološki obilježen zlom, pakao je već ovozemaljski ustanovljen. Zato Don Juan na sebe može stavljati i stavlja bilo kakvu masku u riješenosti da, postojalo ono ili ne, “Veliko Drugo” izloži svojoj spremnosti da ga pokrene, prekrši njegove zabrane, da ga svojim akcijama kritizira i komentira. Cilj tog puta (ili bijega) samo je jedan: da pronađe i obrazuje vlastiti smisao. (I. V. T.)
Oblikovanje vremena: Kazalište Igora Vuka Torbice
PROMO
PRIČE IZ BEČKE ŠUME (Ödön von Horvath), Dramsko kazalište Gavella, Zagreb
Danas je gotovo svaka ljudska tragedija javna. Ljudi vole transparentnu tragediju jer mogu u njoj voajerski uživati. Istovremeno, patologija društvenih zajednica toliko je rezistentna, da jedna slomljena karika nikad ne znači i slomljeni lanac društvenih zbivanja. Konsenzus zajednice jest zadržati trenutačni status, prilagoditi se i na posljetku ojačati začarani krug standardiziranih malih života koji ne prihvaća nikakve različitosti. (…).
Gotovo je nevjerojatno kako su ljudi spremni brbljati o nebitnim stvarima, dok istovremeno mogu osjetiti svu bijedu i opasnost vremena u kojem žive. Takva je izgleda ljudska priroda, a okviri u kojima se to danas događa vrlo su slični onima u vremenu ‘Priča iz Bečke šume‘. (…) (I. V. T.)
TARTUFFE (Autorski projekt Igora Vuka Torbice prema motivima Molièreove komedije “Tartuffe”), Srpsko narodno pozorište, Novi Sad/ Narodno pozorište Sombor
Današnje vrijeme donijelo je sa sobom neke nove izazove. Vjera i religija nisu ono čime nas Tartuffe drži poslušnima: on se koristi demagogijom, crpi iz naših slabosti, obilježava nas krivicom, iskorištava naše mane i tabue, kako bi nas ucijenio da ne činimo ništa, da ostanemo u strogom okviru građanske poslušnosti. Taj Tartuffe je svaki dan s nama, u našim dnevnim i spavaćim sobama, s nama za stolom dok ručamo, on je neizbježan i mi svi dobro znamo tko je on, makar i ne izgovarali njegovo ime naglas! (I. V. T.)
IZGLOBLJENO VRIJEME: ZVUČNO-VIZUALNI SLUČAJ (Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz), Video: Katarina Pejović
Igorovi suradnici na pet predstava, skladatelji i glazbenici Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz dali su izrazit pečat svakoj od njih, u nekim slučajevima izlazeći iz okvira klasične skladateljske uloge. Primjerice, njihovo djelomično free-style izvođenje uživo soundtracka u “Titu Androniku”, kojeg je Igor režirao u ZKM-u 2018., bilo je ne samo ravnopravni sudionik radnje, nego je igralo i meta-ulogu: neku vrst glazbene analogije antičkog zbora.
U zvučno-vizualnom slučaju nazvanom “Izglobljeno vrijeme” (sa Shakespeareovim “Time Out of Joint” u mislima), Sinkauzi se kreću u dijalogu sa sugestivnim pokrajinama prizora iz Igorovih predstava.
KAZALIŠNE STRATEGIJE IGORA VUKA TORBICE: OBLIKOVANJE VREMENA
Serija razgovora pod zajedničkim nazivom “Kazališne strategije Igora Vuka Torbice” započela je 2023. godine, u okviru drugog izdanja manifestacije Igorovi dani u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, s idejom da svaki od razgovora bude fokusiran na jedan segment samog kazališnog događaja u kontekstu Igorovog stvaralaštva. Tako je prvi razgovor, s podnaslovom Zvuk kao znak, bio posvećen Igorovom poimanju uloge zvuka i glazbe u kazalištu. Drugi je razgovor – Prostor performativnog u glumi – okupio sudionike oko razmatranja specifičnosti Igorovog pristupa glumi i glumcima, nositeljima redateljske vizije i, u Igorovom kazalištu, često koautorima predstave.
Razgovor u ZKM-u, podnaslovljen sintagmom kojom je Igor označavao režiju, posvećen je Igorovoj redateljskoj poetici i prosedeima, ali i kontekstualizaciji njegove kazališne ostavštine u odnosu na duh vremena u kojem se oblikovala.
Oblikovanje vremena: kazalište Igora Vuka Torbice zajednički je projekt Zagrebačkog kazališta mladih, Satiričkog kazališta Kerempuh i Dramskog kazališta Gavella, u suradnji s Igorovim danima i gostujućim kazalištima te uz potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.
https://www.jutarnji.hr/feed/
Kazalište
U Zagrebu se traži ulaznica više za ovu hit predstavu. Postoji za to dobar razlog
21.02.2025.
U Zagrebu se traži ulaznica više za ovu hit predstavu. Postoji za to dobar razlog
Veliki hit šibenskog HNK treći put gostuje u Zagrebu u godinu dana. “Dođi gola na večeru” 27. veljače od 20 sati igra u zagrebačkom Kinu SC, a već 28. veljače u Rijeci, u sušačkom HKD-u.
Nagrađivana komedija mnogo je gostovala, a ove sezone naročito, jer je šibensko kazalište u energetskoj obnovi, te je dosad kod kuće i na gostujućim pozornicama ostvarila oko 20 tisuća gledatelja, ističe ravnatelj šibenskog HNK Jakov Bilić.
“‘Dođi gola na večeru‘ zasigurno je najgledanija predstava HNK Šibenik posljednje desetljeće. Odličan Camolettijev tekst kao baza, još bolja režija Nine Kleflin kao nadogradnja te izvrstan glumački ansambl zajedno tvore ovaj hit.. Nema grada u kojem smo gostovali a da publika nije bila oduševljena izvedbom, i to nam je najveća nagrada za naš rad”, kaže Bilić.
Sibenik, 071023.
HNK.
Premijera predstave Dodji gola na veceru u reziji Nine Kleflin.
Foto: Tonka Lokas/ CROPIX
Tonka Lokas/Cropix
Autor Marc Camoletti uspio je stvoriti briljantnu komediju punu zabavnih zapleta, u kojoj se izmjenjuju krivi identiteti, ulasci na kriva vrata i zbrke. Priča je to o nevjernom mužu i njegovim jadnim pokušajima da provede noć koja je bila popularna i na Broadwayu i na londonskom West Endu.
Glumački ansambl čine Donat Zeko, Ana Perković, Bojan Brajčić, Oriana Kunčić, Lucija Alfier i Krešimir Jelić. Predstava je prilagođena domaćim prilikama te u njoj imamo sraz zagrebačkog i dalmatinskog mentaliteta među prijateljima i potencijalnim, ali i pravim ljubavnicima.
https://www.jutarnji.hr/feed/
Kazalište
Novi plesni solo umjetnice Roberte Milevoj premijerno 21. i 25. veljače u Puli i Zagrebu
20.02.2025.
Novi plesni solo umjetnice Roberte Milevoj premijerno 21. i 25. veljače u Puli i Zagrebu
Nova plesna predstava ‘S Robertom‘ autorice i plesne umjetnice Roberte Milevoj premijerno će biti predstavljena 21. veljače u Puli te potom 25. veljače u Zagrebu. Riječ je o četvrtom u nizu plesnom solu ove istaknute umjetnice koji nastaje u koprodukciji Istarskog narodnog kazališta (INK) i Umjetničke Organizacije Nikad kraja. Zagrebačka premijera održat će se u utorak, 25. veljače u 20 sati u Zagrebačkom plesnom centru, uz repriznu izvedbu 26. veljače.
Roberta Milevoj u ovom projektu nastavlja istraživanje vlastite prošlosti kroz autobiografske elemente, koristeći ih kao temelje za koreografski materijal i plesni vokabular. S Robertom dolazi nakon prethodnih radova: Roberta, Roberta (2011), Opet Roberta (2013) i Rob3rta (2019), a umjetnica ponovno postavlja vlastiti identitet kao osnovu za stvaranje izvođačkog djela koje razmatra njenu povezanost s plesom, ali i svakodnevnim životom. Kao ključni koreografsko-dramaturški princip uspostavlja se autoreferencijalnost, a sama izvedba svojevrsno je suočavanje s Robertom unutar i izvan plesa, ali i putovanje kroz dva desetljeća autoričinog rada na profesionalnoj plesnoj sceni.
Specifičnost izvedbe S Robertom ogleda se u autoričinoj odluci da u koreografski materijal uplete vlastite dnevničke zapise, stvarajući tako dinamičnu interakciju verbalnog i neverbalnog. Koreografija balansira između introspektivnog, ispovjednog i poetskog diskursa, s jedne strane te plesnog vokabulara koji je istovremeno suptilan i ekspresivan, s druge strane.
Za izvedbu S Robertom zaslužni su mnogi suradnici, a među njima su dramaturg Luka Bosanac, skladatelj Nenad Sinkauz, oblikovatelj svjetla Anton Modrušan, kostimografkinja Desanka Janković i u funkciji govorne savjetnice – Jadranka Đokić.
https://www.jutarnji.hr/feed/
Kazalište
Tara Thaller glumi dobro reality zvijezdu Candy. Pojavljuju se i njezin krajnje glup tjelohranitelj, čudan svećenik, agresivna policajka…
20.02.2025.
Tara Thaller glumi dobro reality zvijezdu Candy. Pojavljuju se i njezin krajnje glup tjelohranitelj, čudan svećenik, agresivna policajka…
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija dalo je zanimljivu produkciju, apsurdan suvremeni mađarski vodvilj “Momačka večer”, na granici, rekao bih, između oslobođene glume i totalnog treša. Pisac Vajk Szente (r.1981. u gradiću Orosháza) prominentan je mađarski glumac, što u mađarskom slučaju znači i pjevač, zatim je i redatelj i pisac. Također je prominentan glumac mađarski i redatelj Slaven Vidaković (r. 1977. u Pečuhu), s tim da je on eto naše gore list, autohtoni mađarski Hrvat, koji je glumu diplomirao u Zagrebu. Slaven Vidaković vodi, među ostalim, Hrvatsko kazalište u Pečuhu, čija je zgrada obnovljena prije koju godinu i u koju je eto mađarska država uložila milijune i koja daje prosječno tri premijere godišnje. Pisao sam reportažu i o kazalištu i o Vidakoviću, koji je zapravo najpoznatiji mađarski glumac u svom slavnom gradu, ali i redatelj, koji režira posvuda po Mađarskoj a eto je i umjetnički ravnatelj glavnog mađarskog teatra u Pečuhu, Pečuškog narodnog kazališta.
Vidaković je režirao niz komedija u domovini, cijenjene su i njegove režije mjuzikla, a “Momačka večer” jest u Mađarskoj, a i šire, zbilja veliki hit. Međutim, lako je proizvesti nesporazum. Naime, posrijedi je rad koji bih najradije nazvao eksperimentalnom komercijalnom predstavom – radnja je namjerno toliko razvedena, preuveličana i neuhvatljiva da je ne možeš zapamtiti, odnosno uvijek ti štogod promakne, tko koga i zašto. Već u naslovu se krije iznevjereno očekivanje. Naime, proslava momačke večeri podrazumijeva da će se okupiti dakle momci, a na ovu očito je došao jedino kum, koji ju je i organizirao. Djeluje malko gej, pogotovo što je kum za njih dvojicu naručio sobu u luksuznom hotelu i tri zdjelice drogom natopljenih čokoladnih kuglica. Naručio je i striptizetu, ali nije jasno zašto. Svi ostali likovi upadaju u radnju naoko slučajno ili zbilja slučajno i nemaju nikakve veze s momačkom večeri: vrlo čudan svećenik, samosvjesna ljepotica iz reality programa, njezin krajnje glup tjelohranitelj, zagonetni gospodin Wat, frustrirana i agresivna policajka s djetetom, bistar sluga… Radnja je sprdnja na račun engleskih, dobro skrojenih komedija, a i svih dobro skrojenih komedija, te se u njoj javljaju svi mogući vodviljski motivi kroz stoljeća: zamjena identiteta, čarobni napitak, lažni identitet, potraga za blagom, iznenadni susret s grijehom iz prošlosti, zamjena očinstva, nevjerni suprug, iznenadni gubitak novca, iznenadni dobitak novca, nepoznati sin i tako dalje i tako bliže, sve uz salonski mizanscen sa scenom opkoljenom vratima kroz koja se neprestano ulazi i izlazi. Nema u cijeloj radnji niti jednog jedinog monologa, niti jedne jedine “realistične” situacije, a teče što je moguće brže, no svejedno cijelo zbivanje s pauzom traje dobra tri sata.
Momačka večer
/Ines Novković
Momačka večer
/Ines Novković
Scena Balázsa Horesnyija jest totalni tapetarski, namjerni dakle kič: luksuzna, rekao bih postrenesansna hotelska soba kao iz francuskog dvorca, cijela papirnata i ponešto modernijeg, boljeg namještaja plus golemi hladnjak. Kostimi Mirjane Zagorec nenametljivo su suvremeni, a kad moraju biti zadani kostimi, za striptizetu, za časnu, za sobara, onda su prikladni i općenito ne kvare fizikus akterica i aktera, nego ih, štoviše, podupiru u gradnji i karaktera i odnosa među likovima.
Dvojica su dakle protagonista, mladoženja i njegov kum, Simon i Alex, prijatelji iz djetinjstva, obojica obiteljski liječnici. Obojica su zapravo isprva stereotipni šmokljani, koji međutim reagiraju neobično poduzetno kad upadnu u nevolje. Simona igra Ronald Žlabur, koji je od početka u krajnje povišenom tonu te zbilja riskira da se uloga izduši, da tako kažem, dok se razvija duga i komplicirana fabula. Ali on postaje sve zanimljiviji, a i manje hektičan kako vrijeme odmiče. S posve suprotne pozicije kreće Matija Kačan kao Alex. On je ispočetka krajnje, rekao bih, flegmatičan, kao da glumi Čehova, usporen, čak i monoton, ali s vremenom postaje sve plastičniji, otkriva humor, potisnutu ludost i na koncu se može reći da osvaja publiku svojom sve življom, nenametljivo autoironičnom pojavom. Usidren u zabavnu ulogu lažnog svećenika jest i Igor Mešin, kojemu nije prvi put da nosi dakle rimski kolar, odnosno bijeli svećenički ovratnik. Grandioznom pojavom scenu čini začudnom Damir Lončar kao tjelohranitelj Bob, koji se isto služi postupkom iznevjerenog očekivanja. Naime, neprestano očekuješ od njega nasilje i akteri ga se plaše, a jedino u čemu je strašan jest to da je neponovljivo blesav, te u toj blesavosti koliko hrabar, toliko i neopasan. Mr. Wat Zlatka Ožbolta također je megakarikatura, ali uspjela, pri čemu je njegov striptiz možda najzabavniji moment predstavljanja. Roko Sikavica igra Londinera (poslužitelja, germanizam), kao stereotip bistrog sluge, koji ostaje apsurdan u tonu do konca i zato uvjerljiv.
Momačka večer
/Ines Novković
Momačka večer
/Ines Novković
Glavni je možda minus djela što su ženske uloge baš lošije napisane i nenamjerno stereotipne. Reality zvijezdu Candy ipak začudno funkcionalno igra Tara Thaller, cvrkuće poput umjetne inteligencije. Nera Stipčević kao Mona, mladenka, jest gotovo psihološka uloga zabrinute žene pred brakom, a Ružica Maurus kao Daisy predstavlja gotovo robotsku, premda simpatičnu pojavu.
https://www.jutarnji.hr/feed/
-
Domaće zvijezde4 days ago
Baka Prase ostao bez YouTube kanala – Evo što se dogodilo!
-
Crna kronika5 days ago
Teška nesreća na raskrižju u Velikoj Gorici, jedna osoba je poginula
-
Strane zvijezde1 week ago
Justin Bieber nahvalio slavnu glumicu na društvenim mrežama: Ponovno potaknuo glasine o razvodu s Hailey
-
Split vijesti6 days ago
Ne propustite večer smijeha u Lenas baru
-
Svijet5 days ago
Uskoro presuda koja bi mogla izazvati tektonske potrese u BiH, iz Banje Luke poručili: ‘Već idući dan ćete imati referendum!‘
-
Rijeka vijesti5 days ago
POKOPI NA GROBLJIMA (1099)
-
Promo5 days ago
Zamka Trap Karneval/Jedini točan izbor za trap izlazak
-
Rijeka vijesti4 days ago
Pitbull nasmrt izgrizao bebu, otac osumnjičen za ubojstvo iz nehaja