Connect with us

Film i televizija

Kad navrše 75 godina, ljudi ne smiju više trošiti novac ni putovati bez skrbnika. Postoji kolonija za njih…Ovaj je film hit!

U bliskoj distopijskoj budućnosti briga za starce je potpuno podržavljena. U trenutku kad navrše 75, stari ljudi gube poslovnu sposobnost te ne smiju trošiti ni putovati bez skrbnika. Država ih odvodi u organiziranu koloniju za starce. Junakinja brazilskog filma “Posljednji azur” (O Último Azul) je…

Published

on

19.02.2025.

Kad navrše 75 godina, ljudi ne smiju više trošiti novac ni putovati bez skrbnika. Postoji kolonija za njih…Ovaj je film hit!

U bliskoj distopijskoj budućnosti briga za starce je potpuno podržavljena. U trenutku kad navrše 75, stari ljudi gube poslovnu sposobnost te ne smiju trošiti ni putovati bez skrbnika. Država ih odvodi u organiziranu koloniju za starce. Junakinja brazilskog filma “Posljednji azur” (O Último Azul) je…

U bliskoj distopijskoj budućnosti briga za starce je potpuno podržavljena. U trenutku kad navrše 75, stari ljudi gube poslovnu sposobnost te ne smiju trošiti ni putovati bez skrbnika. Država ih odvodi u organiziranu koloniju za starce.

Junakinja brazilskog filma “Posljednji azur” (O Último Azul) je Tereza (Denise Weinberg), čila starica koja je navršila 75, ali još radi težak posao na tvorničkoj traci za krokodilsku kožu. No nakon 75. rođendana klopka se zatvara: dobiva otkaz, kći joj preuzima punomoć za račun, odvest će je u Koloniju. Pošto to ne želi, Tereza se daje u bijeg. A kako ne može kupiti ni kartu za avion ili bus, bježi rijekom. Ukrcava se prvo na riječni remorker, a potom na lutajući propovjednički brod na kojem Časna Roberta (Miriam Socarras), narkomanka s ljubičastim naočalama, putem prodaje CD-ove interaktivne Biblije.

Film “O Último Azul” brazilskog redatelja Gabriela Mascara prikazan je u ponedjeljak u natjecateljskom programu 75. Berlinalea. Ovaj pitki, kratki i emocijom nabijeni film iskočio je u dosadašnjoj berlinskoj konkurenciji i zasad se čini kao mogući hit festivala. Mascarov road-movie koji bi zbog prijevoznog sredstva ispravnije bilo zvati boat-movie ima sve što festivalska publika ište: ima kolorit, egzotiku, melodramu te političko-distopijski sloj o kojem se poslije projekcije može raspravljati uz piće.

Claes Ban

Majčina beba

Halil Sagirkaya/afp/profimedia/Halil Sagirkaya/afp/profimedia

Redatelj filma Mascaro (1983.) videoumjetnik je i dokumentarist koji je karijeru počeo dokumentarcima o urbanizmu. U igranom filmu se pročuo kad je 2014. u Locarnu pobijedio s filmom “Kolovoški vjetrovi”. Snimio je potom jako hvaljenu gej dramu iz svijeta rodea “Neonski bik”. No najintrigantniji i najproročanskiji bio je njegov pretposljednji film “Divino Amor” (Božanska ljubav). Kao i “Azur”, i “Divino Amor” je distopija: Mascaro je zamislio Brazil budućnosti u kojem vlada kršćanska teokracija, ali američkog biblijsko-estradnog tipa. Mise su veliki partyji uz ples i light-show, postoje drive-in propovjedaonice, a seksualni život je strogo kontroliran. Vidi se da je Mascaro fasciniran tim amerikaniziranim pop-kršćanstvom jer toga ima i u “Posljednjem azuru”. Ali ovaj film zapravo je jednostavna priča o starosti, o potrebi starih da isprave što su u životu propustili. Film je ujedno i posveta rijeci koja načas po duhu podsjeti na Marka Twaina.

Na zanimljivom “high-conceptu” počiva i njemački film “Što Marielle zna” redatelja Frederica Hambaleka. Junaci filma su sasvim obična, dobrostojeća buržujska obitelj: majka menadžerica (Julie Jentsch) i otac nakladnički urednik (Felix Kramer). Imaju kćer, tinejdžerku Marielle. Jednog dana Marielle u školi dobije udarac u glavu. Nakon udarca razvije telepatsku moć: zna sve što njezini roditelji tijekom dana rade i govore. Kad im kći oda svoju novu sposobnost, roditelji joj ne vjeruju. Potom su zgranuti. Naposljetku ih oblije sram. Jer brak im se ionako izlizao, mater flerta s kolegom s posla, a otac se pretvara da je mačo iako je na poslu običan aparatčik. Otac i majka su prestravljeni time što kći o njima sad najednom sve zna, pa počinju po sav dan igrati uloge za njezine oči. To se korak po korak pretvoriti u priličan krš i lom. “Što Marielle zna” u filmskom smislu izgleda neambiciozno, malo ima aromu televizijske drame, ali je domišljat, pronicljiv i na trenutku vrlo duhovit.

Što Marielle zna, Berlinale

Felix Kramer, Julia Jentsch, Laeni Geiseler i Frederic Hambalek

Clemens Niehaus/imago Stock&people/profimedia/Clemens Niehaus/imago Stock&people/profimedia

Treći film koji je iskočio u berlinskom programu je austrijski triler “Majčina beba” redateljice Johanne Moder. Austrijski film najlakše bi se mogao opisati kao “Shutter Island” s polazištem u ginekologiji i neonatologiji. Junakinja filma je uspješna dirigentica Julia (Marie Leuenberger) koja živi u sretnom braku, ali bez djece. Kad ona i muž umjetnom oplodnjom konačno dobiju dijete, Julia se ponaša neobično. Ono što počne kao tipična postporođajna depresija uskoro se pretvara u nešto mnogo mračnije. Julia vjeruje da su joj dijete zamijenili ili oteli, da je beba uljez, da nije normalna. U središtu tih paranoičnih uobrazilja naći će se šef privatne ginekološke klinike (kojeg glumi Danac Claes Bang, znan iz filma “Kvadrat”). Za Juliju on postaje mastermajnd neke nejasne urote. Kako raste Julijina psihoza tako film od standardne obiteljske drame prerasta u psihotriler s prstohvatom Polanskog i De Palme. Iako nisu na glasu po tome, Austrijanci nerijetko rade interesantne trilere, a i ovo je jedan od takvih.

https://www.jutarnji.hr/feed/

Film i televizija

Preminula je Sara Hribar (38), mlada hrvatska redateljica

U 39. godini života preminula je redateljica Sara Hribar, čiji se dugometražni prvijenac “Lada Kamenski” bavio sudbinom radnica tvornice Kamensko, piše Večernji list. Film je osvojio brojne nagrade, uključujući nagradu Breza za najboljeg debitanta na Pulskom filmskom festivalu i Zlatnu arenu za najb…

Published

on

By

21.02.2025.

Preminula je Sara Hribar (38), mlada hrvatska redateljica

U 39. godini života preminula je redateljica Sara Hribar, čiji se dugometražni prvijenac “Lada Kamenski” bavio sudbinom radnica tvornice Kamensko, piše Večernji list. Film je osvojio brojne nagrade, uključujući nagradu Breza za najboljeg debitanta na Pulskom filmskom festivalu i Zlatnu arenu za najb…

U 39. godini života preminula je redateljica Sara Hribar, čiji se dugometražni prvijenac “Lada Kamenski” bavio sudbinom radnica tvornice Kamensko, piše Večernji list. 

Film je osvojio brojne nagrade, uključujući nagradu Breza za najboljeg debitanta na Pulskom filmskom festivalu i Zlatnu arenu za najbolju glavnu žensku ulogu. Rođena 5. rujna 1986. godine u Zagrebu Hribar je od rane je dobi pokazivala interes za umjetnost, a 2005. godine upisala je studij filmske i TV režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

Na Hrvatskoj radioteleviziji radila je kao scenaristica i redateljica; napisala je i režirala  niz dječjih emisija i dramskih serija. Autorica je niza zapaženih kratkometražnih filmova (Pusti me da spavam, 2007, Libertango, 2009, Ta tvoja ruka mala, 2010), kao i segmenata dugometražnih omnibusa Zagrebačke priče vol. 2 (2012) i Transmania (2016). 

 

https://www.jutarnji.hr/feed/

Continue Reading

Film i televizija

Monumentalna promjena u franšizi filmova o Jamesu Bondu. Više ništa neće biti isto: ‘Je*eni idioti!‘

Franšiza James Bonda više neće biti pod kontrolom dugogodišnjih čuvara, Barbare Broccoli i Michaela G. Wilsona, nakon što su prepustili kreativnu kontrolu Amazonu Jeffa Bezosa, piše britanski The Telegraph. Članovi obitelji Broccoli upravljali su filmovima o agentu 007 od prvog filma Dr. No iz 1962….

Published

on

By

21.02.2025.

Monumentalna promjena u franšizi filmova o Jamesu Bondu. Više ništa neće biti isto: ‘Je*eni idioti!‘

Franšiza James Bonda više neće biti pod kontrolom dugogodišnjih čuvara, Barbare Broccoli i Michaela G. Wilsona, nakon što su prepustili kreativnu kontrolu Amazonu Jeffa Bezosa, piše britanski The Telegraph. Članovi obitelji Broccoli upravljali su filmovima o agentu 007 od prvog filma Dr. No iz 1962….

Franšiza James Bonda više neće biti pod kontrolom dugogodišnjih čuvara, Barbare Broccoli i Michaela G. Wilsona, nakon što su prepustili kreativnu kontrolu Amazonu Jeffa Bezosa, piše britanski The Telegraph. 

Članovi obitelji Broccoli upravljali su filmovima o agentu 007 od prvog filma Dr. No iz 1962. godine. No, u četvrtak su obitelj Broccoli i Amazon MGM Studios najavili monumentalne promjene. 

Prema insajderskom izvješću Wall Street Journala, Broccoli smatra da Amazon vode „jebeni idioti“ koji su više zainteresirani za algoritamski generirani „sadržaj“ nego za stvarnu filmsku umjetnost. Razlike u viziji navodno su usporile potragu za novim Bondom i planove za sljedeći film, a novi glavni glumac još uvijek nije odabran nakon što je Daniel Craig posljednji put utjelovio lik 2021. godine, u filmu No Time to Die. Broccoli i Wilson dosad su bili odgovorni za odabir glumca koji će igrati 007 te za nadgledanje scenarija i produkcije.

„Prema uvjetima novog sporazuma, Amazon MGM Studios preuzet će kreativnu kontrolu nad franšizom Jamesa Bonda po završetku transakcije“, navodi se u priopćenju.

Ovaj potez dolazi nakon izvještaja o brojnim zakulisnim sukobima, pri čemu je Broccoli, kći legendarnog producenta Bonda Alberta R. ‘Cubbyja’ Broccolija, izrazila zabrinutost zbog Amazonovih planova za 007.

Broccoli je izjavila: „Moj život bio je posvećen očuvanju i nadogradnji izvanredne ostavštine koju smo Michael i ja naslijedili od našeg oca, producenta Cubbyja Broccolija. Imala sam čast blisko surađivati s četvoricom iznimno talentiranih glumaca koji su utjelovili 007 te s tisućama sjajnih umjetnika iz industrije. S završetkom No Time to Die i Michaelovim povlačenjem iz filmskog posla, osjećam da je vrijeme da se posvetim drugim projektima.“

Wilson je dodao: „S karijerom u 007 franšizi dugom gotovo 60 nevjerojatnih godina, povlačim se iz produkcije filmova o Jamesu Bondu kako bih se fokusirao na umjetnost i humanitarne projekte. Stoga se Barbara i ja slažemo da je došlo vrijeme da naš pouzdani partner, Amazon MGM Studios, povede Jamesa Bonda u budućnost.“

Amazon je 2022. godine kupio MGM te posjeduje prava na distribuciju svih filmova o Jamesu Bondu.

https://www.jutarnji.hr/feed/

Continue Reading

Film i televizija

Gostioničar im nudi đavolji ugovor: ispunjenje želja ima i svoje jezivo naličje. Odlična serija, u ovoj zemlji znaju snimati

U kršćanstvu postoji sedam smrtnih grijeha. Tih sedam grijeha bili su polazište za jedan od kanonskih trilera – “Sedam” Davida Finchera. Za razliku od kršćanstva, budizam poznaje pet grijeha koje dušu odvlače od karme. A sad se pojavila i serija koja počiva na tom konceptu. Serija stiže iz Vijetnama…

Published

on

By

20.02.2025.

Gostioničar im nudi đavolji ugovor: ispunjenje želja ima i svoje jezivo naličje. Odlična serija, u ovoj zemlji znaju snimati

U kršćanstvu postoji sedam smrtnih grijeha. Tih sedam grijeha bili su polazište za jedan od kanonskih trilera – “Sedam” Davida Finchera. Za razliku od kršćanstva, budizam poznaje pet grijeha koje dušu odvlače od karme. A sad se pojavila i serija koja počiva na tom konceptu. Serija stiže iz Vijetnama…

U kršćanstvu postoji sedam smrtnih grijeha. Tih sedam grijeha bili su polazište za jedan od kanonskih trilera – “Sedam” Davida Finchera.

Za razliku od kršćanstva, budizam poznaje pet grijeha koje dušu odvlače od karme. A sad se pojavila i serija koja počiva na tom konceptu. Serija stiže iz Vijetnama i zaista je dobra. Zove se “Đavolja zalogajnica” (Devil‘s Diner).

“Devil‘s Diner” autora Hama Trana sastoji se od šest epizoda. U prvih se pet pripovijedaju priče pet nepovezanih likova. Svaki od njih ima u životu problem koji ga mori. Svaki bi ga htio riješiti po svaku cijenu. Svaki od pet likova slučajno zabasa u gostionicu u sporednoj uličici. Gostioničar im tamo ponudi đavolji ugovor. Trebaju izreći svoju želju. Potom trebaju pojesti obrok koji im posluži, a taj je obrok svaki put drugi i bizaran. Želja im se potom ispuni. No, svaki od njih uskoro shvaća da ispunjenje želja ima i svoje jezivo naličje.

Posljednja, šesta epizoda je flashback. U njoj shvatimo kako je đavolji gostioničar postao ono što jest.

Po opisu podsjeća na “Seven”, no po grotesknoj stilizaciji bliža je Guillermu Del Toru. Kako god bilo, serija izgleda dojmljivo: glumci su izvrsni, režija i produkcija prvoklasne, a s ekrana nas zapljuskuje vibrantni život jedne zanimljive kulture. U Vijetnamu – očito – znaju snimati.

ĐAVOLJA ZALOGAJNICA (Devil‘s Diner, Vijetnam 2025.), kreator: Ham Tran, uloge: Le Quoc Nam, Netflix

Ocjena: 4,5

https://www.jutarnji.hr/feed/

Continue Reading

Trending